Značení pneumatik osobních automobilů
Diagonální a radiální pneumatiky
Dříve používané diagonální pneumatiky byly značeny dvěma čísly odpovídajícími šířce pneumatiky a průměr ráfku. Takže třeba označení 10,50 - 15 tedy udává v prvním čísle šířku pneumatiky a v druhém průměr ráfku.215/60 R16 95V
A takto vypadá současné značení pneumatik. Na první pohled je jasné, že nám oproti původnímu zjednodušenému značení přibyly další čtyři hodnoty. Podívejme se tedy nyní postupně, co tyto čísla a písmena znamenají. První číslo stejně jako u staršího značení udává šířku pneumatik, tentokrát však již v milimetrech. Druhé číslo je známo jako profilové číslo a v procentech vyjadřuje výšku z šířky pneumatiky, v našem případě to je 60% ze 215mm.Písmeno R značí radiální konstrukci pneumatiky, číslo 16 je její vnitřní průměr uvedený v palcích, tedy průměr disku, na který bude pneumatika obuta. Poslední číslo, v našem případě 95, je index zátěže (LI), tedy nosnost jedné pneumatiky. Podle tabulky zjistíme, že pneumatika s indexem zátěže 95 má nosnost 690 Kg. Značení pneumatiky nám v tomto případě uzavírá písmeno V, značící rychlostní index pneumatiky (SI). Opět dohledáme v tabulce, že písmeno V odpovídá pneumatikám s provozní rychlostí do 240 Km/h.
Doplňkové značení
Na pneumatikách se mohou vyskytovat i další údaje značené takto: TL ( tubeless ) bezdušová pneumatikaTT ( tube type ) - dušová pneumatika
M+S ( mud + snow ) - pneumatika určená pro provoz v zimě
RF ( reinforced ) - pneumatika má zesílenou kostru
FR - pneumatika má ochranu před poškozením ráfku při najetí k obrubníku
SSR - označení pneumatik vybavených systémem nouzového dojetí
TWI - udává polohu indikátoru opotřebení na běhounu pneumatiky
OUTSIDE, INSIDE - označuje venkovní a vnitřní bočnici
ROTATION - šipka udává směr otáčení pneumatiky
AT ( all terrain ) - pneumatiky určené pro všechny druhy terénu
AW ( all weather ) - označení pro univerzální pneumatiky