Systém nouzového dojetí

Novým standardem pneumatik se dnes stávají pneumatiky vybavené systémem pro nouzové dojetí. Jedná se o vylepšený způsob stavby pneumatik, který Vám umožní dojezd do pneuservisu bez nutnosti výměny kola v případě defektu pneumatiky během jízdy a odpadá tedy potřeba vozit sebou pneumatiku náhradní. Při defektu se jízdní vlastnosti vozu vybaveného pneumatikami se systémem nouzového dojetí výrazně nezmění a můžete bezpečně pokračovat v jízdě maximální rychlostí až 80 km/h.

Funkce dojezdových pneumatik

Pneumatiky vybavené systémem nouzového dojetí mají zesílenou bočnici, která udrží auto i v případě ztráty tlaku v pneumatice následkem defektu. Vyfouklá pneumatika tak není deformována mezi ráfkem kola a vozovkou. Tyto pneumatiky se mohou používat na běžné ráfky kol. Pneumatiky se systémem nouzového dojetí je však povoleno osazovat pouze na vozidla vybavená signalizací poklesu tlaku v pneumatikách, což však dnes již bývá u nových vozů standardem.

Opravy dojezdových pneumatik nejsou výrobci doporučovány a při bočním průrazu pneumatiky jsou bez výjimky zakázány. Dojezdové pneumatiky jsou opravitelné uprostřed běhounu, tedy zhruba v 70% šíře pneumatiky.

Značení systému nouzového dojetí

Označení nouzového systému dojetí se u jednotlivých výrobců liší, pro přehlednost uvádíme označení těchto pneumatik od tří největších výrobců. Dojezdové pneumatiky jsou firmou Bridgestone značeny písmeny RFT, tedy Run Flat Technology. Firma Continental pro změnu označuje tento systém zkratkou SSR - Self Supporting Runflate a firma Dunlop používá označení DSST - Dunlop Self Supporting Technology.
© 2016 - Systém nouzového dojetí. | Reklama zde |